Povinně zveřejňované informace


Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-515, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu a dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106.

1. Název
Obec Velký Týnec

2. Důvod a způsob založení

Obec Velký Týnec jako základní územně samosprávný celek je založena na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čl. 99 tohoto právního předpisu.

Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů.

Nadřízeným správním orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy.

V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR.

Důvod a způsob založení povinného subjektu

3. Organizační struktura
Organizační struktura úřadu ZDE

4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obec Velký Týnec
Zámecká 35
783 72 Velký Týnec 1

Obecní úřad Velký Týnec nepřebírá korespondenci pro občany, jimž byla přidělena úřední adresa Zámecká 35, Velký Týnec. Adresa ohlašovny slouží pouze jako evidenční údaj pro vydání osobního dokladu a nelze ji pokládat za adresu pro doručování korespondence. V budově Obecního úřadu Velký Týnec na adrese Zámecká 35, Velký Týnec nikdo z občanů s úřední adresou nebydlí a proto jim není možno žádnou korespondenci doručit. Úřad není ze zákona oprávněn přebírat soukromou poštu fyzických osob. Od 1.1.2016 jsou pro tyto občany ukládána pouze oznámení o uložení zásilky a výzvy s poučením.

4.2 Adresa úřadu
Obec Velký Týnec
Zámecká 35
783 72 Velký Týnec 1

4.3 Úřední hodiny
Úřední hodiny obecního úřadu ZDE

4.4 Telefonní čísla
pevná linka: 585 151 111

4.5 Adresa internetových stránek
oficiální: http://www.velkytynec.cz

4.6 Adresa podatelny
Obec Velký Týnec
Zámecká 35
783 72 Velký Týnec 1

Konkrétní výstupní datové formáty, které přijímá Obecní úřad Velký Týnec dle §23 Vyhl. 259/2012 Sb. naleznete ZDE

Obecní úřad nepřijímá dokumenty na přenosných technických nosičích dat (CD, flash)

Důsledky doručení neúplného anebo poškozeného dokumentu v analogové podobě nebo dokumentu v digitální podobě a způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu dle § 4 vyhlášky 259/2012 Sb. naleznete ZDE

4.7 Elektronická adresa podatelny
podatelna@velkytynec.cz

4.8 Datová schránka
uqkbams

5. Případné platby lze poukázat
1800398349/0800

6. IČO
00299669

7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ00299669

8. Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
Strategie rozvoje obce ZDE 
Územní plán obce ZDE
Povodňový plán ZDE


8.2 Rozpočet
Informace k rozpočtu obce najdete v sekci Rozpočet obce

9. Žádosti o informaci
Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu obecního úřadu (viz bod 4.1), za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu obce (viz bod 4.7), nebo do datové schránky obce (viz bod 4.8).
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.

Žádost o informaci
Žádostí o informaci se rozumí žádost podaná v souladu s InfZ, která splňuje obsahové náležitosti dle uvedeného zákona.

V případě, že o informaci žádá fyzická osoba, uvede jméno a příjmení žadatele, adresu trvalého pobytu (případně adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu), datum narození, informaci, že jde o žádost dle InfZ, a uvedení povinného subjektu, od které tuto informaci požaduje.

V případě, že o informaci žádá právnická osoba, uvede svůj název, IČ, adresu sídla, informaci, že jde o žádost dle InfZ, a povinný subjekt, od
kterého tuto informaci požaduje.

Neobsahuje-li žádost sdělení, že jde o žádost dle InfZ a adresu pro doručování (v případě fyzické osoby adresu trvalého pobytu, případně adresu pro doručování,liší-li se od adresy trvalého pobytu, a adresu sídla právnické osoby), a v případě elektronicky podaných žádostí nebyla podána na adresu elektronické podatelny, nejedná se o žádost dle InfZ a tento vnitřní předpis se nepoužije. V takovém případě bude daná žádost posouzena a vyřízena v souladu s principem dobré správy.

Žádostí o informaci dle InfZ není žádost o informace, pokud zvláštní zákon upravuje jejich poskytování, zejména vyřízení žádosti včetně  náležitostí a způsobu podání žádosti, lhůt, opravných prostředků a způsobu poskytnutí informací. Za žádost o informaci dle InfZ se nepovažují dotazy na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

Zpracovatelem žádosti o informaci je zaměstnanec zařazený do obecního úřadu nebo uvolněný člen zastupitelstva, který je podle své náplně práce k vyřízení dané žádosti o informaci kompetentní.

Způsob podání žádosti
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Žádost v elektronické podobě je nutné zaslat na adresu elektronické podatelny obecního úřadu, kterou je emailová adresa podatelna@velkytynec.cz, nebo datová schránka s ID: uqkbams. V jiném případě se nejedná o žádost ve smyslu InfZ. O této skutečnosti vyrozumí povinný subjekt bezodkladně žadatele a poučí jej o správné postupu podání žádosti.

Ústní žádost lze podat osobně ve stanovené úřední době, je-li zpracovatel přítomen a nemá-li jiné jednání, jinak jen po předchozím ohlášením a dohodě s ním. Telefonická žádost se považuje za ústní žádost a vyřizuje se obdobně. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Písemnou žádost je možné podat na podatelně obecního úřadu ve stanovené úřední době obecního úřadu nebo prostřednictvím držitele poštovní licence. Podatelna na požádání potvrdí na předloženou kopii (stejnopis) žádosti její přijetí. V případě, že žadatel požádá o potvrzení jiným způsobem, než je uvedeno v předchozí větě (např. o vytvoření kopie žádosti zaměstnancem úřadu), jdou náklady s tím související k tíži žadatele, které je povinný je povinnému subjektu uhradit.

Žádost o poskytnutí informace

10. Příjem žádostí a dalších podání

Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na obecním úřadě obce v úředních hodinách.
Písemné podněty je třeba adresovat na adresu obecního úřadu (viz bod 4.1).
Elektronické podněty je třeba adresovat na elektronickou podatelnu obce (viz bod 4.7), nebo do datové schránky obce (viz bod 4.8)

11. Opravné prostředky
Proti rozhodnutí obce, jako povinného subjektu dle InfZ, kterým obec odmítla poskytnout informaci na základě žádosti lze podat odvolání dle § 16 InfZ.

§ 16
Odvolání
(1) Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.

(2) Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.

(3) Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit.

(4) Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.

Na postup obce při vyřízení žádosti o informaci dle InfZ lze podat stížnost dle § 16a InfZ.

§ 16a
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
(1) Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
a) který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
b) kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
c) kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
d) který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.

(2) Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.

(3) Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
a) doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
b) uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.

(4) O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.

(5) Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.

(6) Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. a), b) nebo c) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
a) postup povinného subjektu potvrdí,
b) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil, případně předložil žadateli konečnou licenční nabídku, nebo
c) usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti.

(7) Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
a) výši úhrady nebo odměny potvrdí,
b) výši úhrady nebo odměny sníží; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti, nebo
c) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působnosti.

(8) Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.

(9) Rozhodnutí podle odstavců 6 a 7 se oznamuje žadateli a povinnému subjektu. Proti rozhodnutí vydanému podle odstavců 6 a 7 se nelze odvolat. Jde-li však o rozhodnutí podle odstavce 6 písm. c), nelze se odvolat pouze v případě, kdy rozhodl nadřízený orgán určený podle § 178 odst. 2 věty poslední správního řádu nebo podle § 20 odst. 5 tohoto zákona.

(10) Je-li poskytnuta informace podle odstavce 6 písm. c), žadatel může ve smyslu odstavce 1 písm. a) nebo c) postupovat obdobně.

12. Formuláře
Formuláře jsou přístupné ZDE

13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návod pro řešení nejrůznějších životních situací (Portál veřejné správy České republiky).

14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy

Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací zejména rozhoduje:
ústavní zák. č. 1/1993 Sb. Ústava České republiky
usnesení č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech
zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech
zákon č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách
zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
zákon č. 99/2019 Sb., o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací
zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů + prováděcí vyhláška č. 259/2012 Sb.
zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.
nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole) ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech
zákon č. 543/2020 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o odpadech

úplné znění zákonů naleznete na https://www.e-sbirka.cz/

14.2 Vydané právní předpisy
Přehled vydaných platných právních předpisů naleznete ZDE

15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad je vypracován v souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Sazebník úhrad

15.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytování informací
Žádná usnesení vydaná dle § 16a odst. 7 InfZ nebyla dosud přijata

16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
Obec nedisponuje vzorem licenční smlouvy.

16.2 Výhradní licence

17. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

18. Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5. odst. 3 - Poskytnuté informace

Kde je použita zkratka "InfZ", je myšlen zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Munipolis logotyp

Důležité informace ze samosprávy přímo do Vašeho telefonu.